درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین ها و جدیدترین های اینترنت و آدرس shoorgashti.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

لینکهای غیر اخلاقی حذف می شوند





نويسندگان
بهترین ها و جدیدترین های اینترنت
در این وبلاگ با جدیدترین تصاویر و جدیدترین مطالب دنیای اینترنت در خدمت شما هستیم

 

حتما آدم‌هایی را که سن‌شان به‌نظر خیلی بیشتر یا کمتر از سن شناسنامه‌ای‌شان به‌نظر می‌رسد دیده اید. آنها خیلی جوان‌تر یا خیلی‌مسن‌تر از سن واقعی‌شان به‌نظر می‌رسند. هیچ فکر کرده‌اید که رمز این جوان ماندن یا پیر شدن بی‌حساب‌وکتاب در چیست؟

بسیاری از مردم تصور می‌کنند به کسانی که چهره‌شان جوان می‌ماند، خوش می‌گذرد و برعکس، آنهایی که زیر بار مشکلات زندگی خم می‌شوند، زودتر صورت‌شان چروک برمی‌دارد. ولی پزشکان قضیه را پیچیده‌تر از این حرف‌ها می‌بینند. از بحث ژنتیک که بگذریم، پزشکان 3 عامل را در پیر شدن زود هنگام موثر میدانند.
دانشمندان می‌گویند دوقلوها از نظر ژنتیکی دقیقا مشابه یکدیگر هستند و این سبک زندگی و شیوه و عادات روزانه آنهاست که چهره و ظاهرشان را از یکدیگر متمایز می‌سازد. این محققان می‌گویند وقتی ما تصاویر بیش از 186 دوقلو را در کنار یکدیگر قرار داده و با هم مقایسه کردیم به این نتیجه رسیدیم که دوقلوهایی که دقیقا خصوصیات ارثی یکسانی دارند، ظاهری متفاوت دارند.
هر قلی که در طول زندگی سیگار می‌کشد، چهره تکیده‌تری دارد و در اطراف چشمان و لب‌هایش خطوط ریزی شکل گرفته است و صورت‌اش پر از چین و چروک است و در کل پیرتر از خواهر و یا برادر خود به نظر می‌رسد.
دانشمندان می‌گویند سیگار کشیدن باعث تنگی عروق زیر پوست صورت می‌شود و خون نمی‌تواند به راحتی به سلول‌های صورت برسد و این باعث می‌شود که سلول‌ها و بافت صورت زودتر آسیب ببینند و چروک بخورند. سیگار کشیدن باعث می‌شود پوست رطوبت‌اش را خیلی آسان از دست بدهد و خشک‌تر به نظر برسد.
نور خورشید هم بی تاثیر نیست .دانشمندان در بررسی دو دوقلوی 72ساله که یکی در هاوایی که به شدت آفتاب می‌تابد و دیگری در بالتیمور که خبری از آفتاب نیست زندگی می‌کند مشاهده کردند خواهری که در هاوایی زندگی می‌کند چین و چروک‌های بیشتری در اطراف صورت و چشم‌ها و دهان‌اش دارد. تابش نور خورشید به پوست و عدم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و عینک آفتابی مناسب موجب می‌شود پوست خیلی آسان‌ چروک بر‌دارد.
استرس هم متهم است که تاثیر زیادی بر پیری زودرس دارد حتما شما هم شنیده‌اید که فلانی پس از طلاق‌اش خیلی پیر شده است البته دانشمندان با مردم عادی هم‌عقیده‌اند. آنها می‌گویند استرس و فشار روحی در زندگی مثل طلاق و یا مرگ همسر و مشکلات مالی در خانواده می‌تواند انسان‌ها را زودتر پیر ‌کند. استرس می‌تواند باعث چروک خوردن پوست و به وجود آمدن حلقه‌های سیاه اطراف چشم شود.

چه باید کرد؟

دانشمندان به شما توصیه می‌کنند که اگر دوست دارید زودتر از سن شناسنامه‌ای‌تان پیر نشوید، باید سبک زندگی‌تان را تغییر دهید. رفتارهای شخصی و اجتماعی‌اهمیت زیادی دارد.
رفتارهای خاصی در زندگی برای پوست حکم سم را دارند و ممکن است شما را در لحظات بسیار کوتاهی پیر کنند. وقتی شما به یک شیوه زندگی سالم‌ خو بگیرید، می‌توانید بمب ساعتی پیری را در چهره خودتان‌ خنثی کنید.

فان پاتوق



29 آبان 1389برچسب:, :: 22:8 ::  نويسنده : حسین       

 آیا میدانید : اولین مردمانی كه سیستم اگو یا فاضلاب را جهت تخلیه آب شهری به بیرون از شهر اختراع كرد ایرانیان بودند.

آیا میدانید : اولین مردمانی كه اسب را به جهان هدیه كردند ایرانیان بودند.


آیا میدانید : اولین مردمانی كه حیوانات خانگی را تربیت كردند و جهت بهره مندی از آنان استفاده كردند ایرانیان بودند.


آیا میدانید : اولین مردمانی كه مس را كشف كردند ایرانیان بودند.


آیا میدانید : اولین مردمانی كه آتش را در جهان كشف كردند ایرانیان بودند.


آیا میدانید : اولین مردمانی كه ذوب فلزات را آغاز كردند ایرانیان بودند در شهر سیلك در اطراف كاشان.


آیا میدانید : اولین مردمانی كه كشاورزی را جهت كاشت و برداشت كشف كردند ایرانیان بودند.


آیا میدانید : اولین مردمانی كه كشتی یا زورق را ساختند ایرانیان بودند به فرمان یكی از پادشاهان زن ایرانی.


آیا میدانید : اولین ارتش سواره نظام در دنیا توسط سام ایرانی اختراع شد با 115 سرباز.


آیا میدانید : اولین مردمانی كه حروف الفبا را ساختند در 7000 سال پیش در جنوب ایران ، ایرانیان بودند.


آیا میدانید : اولین مردمانی كه به كرویت زمین پی بردند ایرانیان بودند.


آیا میدانید : اولین مردمانی كه قاره آمریكا را كشف كردند ایراینان بودند و كریستف كلب و واسكودوگاما بر اثر خواندن كتابهای ایرانی كه در كتابخانه واتیكان بوده به فكر قاره پیمایی افتادند.


آیا میدانید : كلمه شاهراه از راهی كه كورش کبیر بین سارد پایتخت كارون و پاسارگاد احداث كرد گرفته شده است.


آیا میدانید : اولین هنرستان فنی و حرفه ای در ایران توسط كورش كبیر در شوش جهت تعلیم فن و هنر ساخته شد.


آیا میدانید : دیوار چین با بهره گیری از دیواری كه كورش در شمال ایران در سال 544 قبل از میلاد برای جلوگیری از تهاجم اقوام شمالی ساخت ، ساخته شد.


آیا میدانید : داریوش كبیر طرح تعلمیات عمومی و سوادآموزی را اجباری و به صورت كاملا رایگان بنیان گذاشت كه به موجب آن همه مردم می بایست خواندن و نوشتن بدانند كه به همین مناسبت خط آرامی یا فنیقی را جایگزین خط میخی كرد كه بعدها خط پهلوی نام گرفت .( داریوش به حق متعلق به زمان خود نبود و 2000 سال جلو تر از خود می اندیشید ).


آیا میدانید : داریوش برای ساخت كاخ پرسپولیس كه نمایشگاه هنر آسیا بوده 25 هزار كارگر به صورت 10 ساعت در تابستان و 8 ساعت در زمستان به كار گماشته بود و به هر استادكار هر 5 روز یكبار یك سكه طلا ( داریك ) می داده و به هر خانواده از كارگران به غیر از مزد آنها روزانه 250 گرم گوشت همراه با روغن - كره - عسل و پنیر میداده است و هر 10 روز یكبار استراحت داشتند .


آیا میدانید : داریوش برای اولین بار در ایران وزارت راه - وزارت آب - سازمان املاك -سازمان اطلاعات - سازمان پست و تلگراف ( چاپارخانه ) را بنیان نهاد.

آیا میدانید : اولین راه شوسه و زیر سازی شده در جهان توسط داریوش ساخته شد.



__________________
پاتوق سرگرمی ایرانیان


29 آبان 1389برچسب:, :: 22:8 ::  نويسنده : حسین       

 

182 نوع باکتری روی پوست هستند

باکتری ها

تا به حال به باغ‌ وحشی رفته‌اید که 180 نوع حیوان مختلف در آنجا در کنار هم زندگی کنند؟ تصورش را بکنید، چنین باغ ‌وحشی با این همه حیوانات گوناگون، دیدنش چه لذتی خواهد داشت! محققان می‌گویند همه ما همین الان چنین باغ وحشی را روی دست‌های خودمان داریم! یعنی اگر می‌توانستیم یک جفت عینک که قادر بودند کار میکروسکوپ را انجام دهند به چشمان‌مان بزنیم، 182 نوع باکتری گوناگون را با شکل‌ها و رنگ‌های مختلف روی پوست‌مان می‌دیدیم که همانند حیوانات یک باغ وحش در کنار هم زندگی می‌کردند.

البته برخی از این باکتری‌ها فقط گاهی اوقات، سر و کله‌شان روی پوست ما پیدا می‌شود، ولی برخی دیگر همیشه مهمان پوست ما هستند.

شاید با این حرف ها، حسابی از بابت وجود این همه مهمان ناخوانده نگران شوید و به این فکر بیافتید که صابون‌ها و مایع‌ دستشویی بهتری تهیه کنید، ولی اصلا جای نگرانی نیست. بلکه مارتین بلاسر- متخصص میکروب‌شناسی از دانشگاه پزشکی نیویورک - در این باره می‌گوید: «بسیاری از باکتری‌های روی پوست، زندگی مسالمت‌آمیزی با ما دارند و حتی بعضی از آنها برای ما بسیار مفیدند.» پوست وسیع‌ترین عضو بدن است که تمامی سطح بدن را پوشانده است، بنابراین بعید به‌نظر نمی‌رسد که این سرزمین وسیع، ساکنان زیادی هم داشته باشد.

دکتر بلاسر و همکارانش در مطالعه خود از پوست بازوی شش فرد جوان نمونه‌برداری کردند تا بتوانند ساکنان وسیع‌ترین عضو بدن را سرشماری کنند. سرپرست این گروه تحقیقاتی می‌گوید: « 182 گونه ی متفاوت از باکتری‌ها روی پوست سالم زندگی می‌کنند که به ‌نظر می‌رسد این تعداد به 250 گونه نیز برسد». متخصصان می‌گویند که یک باغ‌ وحش خوب، معمولا فقط 100 تا 200 حیوان گوناگون دارد. با این حساب فقط پوست بازوی انسان به تنهایی، یک باغ‌ وحش تمام عیار از انواع باکتری‌هاست.

باکتری ها، هم خوب دارند و هم بد

باکتری‌ها موجوداتی تک سلولی می باشند که گفته می‌شود قدیمی‌ترین ساکنان زمین هستند. خیلی‌ها خاطره خوشی از باکتری‌ها ندارند و آنها را مسئول برخی بیماری‌های پوستی مثل آکنه، باد سرخ و جذام می‌دانند. ولی باکتر‌ی‌هایی در بسیاری از مناطق پوست و مخاط زندگی می‌کنند که نقش مهمی در حفظ سلامت بدن شما بر عهده دارند، مثلا باکتری‌های ساکن دستگاه گوارش، وظایف سخت و طاقت‌فرسایی را بر عهده دارند و بدون این باکتری‌های مفید، بدن انسان نمی‌تواند سالم بماند.

متخصصان می‌گویند: تعداد باکتری‌های موجود در بدن انسان نسبت به سلول‌های بدن یک به 10 است، یعنی تعداد باکتری‌های بدن، یک دهم سلول‌های بدن است. سرپرست این گروه تحقیقاتی می‌گوید: «بسیاری از باکتری‌های ساکن سطح پوست برای سلامت آن مفیدند. بنابراین اگر شما با شست و شوی مکرر، این باکتری‌ها را از سطح پوست خود پاک کنید، سلامت پوستتان را به‌ خطر خواهید انداخت.»

DNA انگشت می‌زند

پیش از این نیز مشخص شده بود که تعداد زیادی باکتری روی پوست بدن زندگی می‌کنند، ولی روشی که این گروه تحقیقاتی برای ردیابی این باکتری‌‌ها استفاده کرد، منحصر به فرد بود. آنها از روشی بر اساس شناسایی DNA باکتری‌ها استفاده کردند که به دانشمندان این امکان را می داد که سرشماری دقیقی از تعداد باکتری‌های سطح پوست به عمل آورند.

با استفاده از این روش جدید، دانشمندان موفق به شناسایی 8 درصد باکتری‌های سطح پوست شدند که تا کنون کشف نشده بودند.

از میان تمام باکتری‌های سطح پوست، چهار خانواده از ساکنان اصیل و قدیمی پوست به شمار می‌روند که همیشه روی پوست مان زندگی می‌کنند که شامل استافیلوکوک، استرپتوکوک، پروپینی باکتریا و کورنیا باکتریا‌ هستند. این چهار خانواده، حدود نیمی از باکتری‌های سطح پوست را تشکیل می دهند. تجمع باکتری‌ها، گاهی به سطح پوست می‌آیند و گاهی می‌روند. جالب است بدانید روی سطح پوست هر یک از شما، هر از چند گاهی، جمعیت باکتری‌ها تغییر می کند، ولی یک گروه از باکتری‌ها همیشه در آنجا باقی می‌مانند.

این گروه تحقیقاتی در مطالعه خود از سه خانم و سه آقا دعوت به همکاری کرد و از باکتری‌های سطح پوست هر دو جنس نمونه‌برداری کرد. به نظر می‌‌رسد تفاوت‌هایی در تعداد باکتری‌های سطح پوست خانم ها و آقایان وجود دارد.

ژل‌های ضدعفونی‌کننده

ژل ضدعفونی کننده دست

به تازگی محصولاتی به بازار آمده است که به ‌عنوان ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست نامیده می شوند. شاید شما این محصولات جدید را در داروخانه‌ها دیده باشید. با استفاده از این ژل‌های جدید می‌توان باکتری‌های سطح پوست را کاهش داد، همان کاری که آب و صابون انجام می‌دهند. این محصولات، الکل دارند. هنگامی که شما به آب و صابون دسترسی ندارید، می‌توانید برای ضدعفونی کردن پوست دستتان از این ژل‌ها استفاده کنید. تولیدکنندگان این محصولات می‌گویند که این ژل‌ها بسیار سریع عمل می‌کنند و اثری روی پوست شما باقی نمی‌گذارند. پس از استفاده از این محصولات، شما احساس نخواهید کرد که پوستتان چسبناک شده است. در برخی از این محصولات، فرآورده‌های نرم‌کننده ی پوست مثل آلوئه‌ورا نیز افزوده شده اند.

برخی از این نوع ژل‌ها علاوه بر باکتری‌ها، قادرند قارچ‌ها و ویروس‌های موجود در سطح پوست را نیز در عرض چند ثانیه از بین ببرند. به این ترتیب این ژل‌ها به حفظ بهداشت پوست کمک شایانی‌ کرده و از بسیاری از عفونت‌ها پیشگیری می‌کنند.

یکی از مشکلات استفاده ی طولانی‌مدت از این ژل‌ها، خشکی پوست است، به همین دلیل، مواد مرطوب‌کننده و نرم‌کننده به آنها اضافه می‌شود.

زخم‌های پوست‌تان را جدی بگیرید

با وجود این همه باکتری روی سطح پوست‌، نباید زخم‌های پوست تان را ساده بگیرید و به راحتی از کنار آنها بگذرید. خیلی اوقات بدون اینکه خودتان متوجه شوید، خراش‌های ریزی روی پوست ایجاد می‌شوند که میکروب‌ها می‌توانند از این محل ها وارد بدن شوند. باکتری‌ها می‌توانند به سرعت به لایه‌های عمقی‌تر پوست رفته و وارد گره‌های لنفاوی شوند و از آنجا به همه جای بدن پخش شوند.

بنابراین برای جلوگیری از بروز عفونت در پوست:

 

 

* هر روز باید زخم تان را با آب و صابون بشویید.

* از یک کرم یا پماد آنتی‌بیوتیک روی زخم تان استفاده کنید.

* بانداژی که روی زخم تان می‌گذارید باید کاملا تمیز باشد، زیرا به نابودی باکتری‌ها کمک شایانی می‌کند. این بانداژ را مرتب عوض کنید.

تورم، قرمزی، درد و ترشحات چرکی همگی نشان‌دهنده عفونت پوست شماست. در این شرایط هرچه سریع‌تر با پزشک مشورت کنید.

نازنین دربندی

هفته نامه سلامت

 



29 آبان 1389برچسب:, :: 22:8 ::  نويسنده : حسین       

 

1- روياهايتان را وسعت دهيد و با شور و اشتياق به آنها بپردازيد

روياهاي بزرگ در انسان انگيزه و تحرك ايجاد مي‌كنند. زماني‌كه به روياهايتان مي‌انديشيد به سمت مسيري كه به آن علاقه‌مند هستيد راهي باز مي‌كنيد. آرزوهايتان را مرتبا در ذهن آوريد زيرا در همين روياهاست كه مي‌توانيد به انرژي و شور و شوقي كه شما را به حركت وامي دارد، دست يابيد. به خاطر داشته باشيد تمام چيزهايي كه هم‌اكنون در اطرافتان وجود دارند با يك فكر و يك نيت آغاز شده‌اند.

2- برنامه‌ريزي كنيد

براي آنكه در مسير رسيدن به آرزوها پيش رويد، براي خودتان اهداف مياني تعيين كنيد. رمز موفقيت آن است كه هدفتان مشخص و ملموس باشد. مي‌خواهيد بعد از 6 ماه، يك‌سال و يا 2 سال چه كاري انجام دهيد؟ به كجا مي‌خواهيد برويد؟ برنامه
عملي بريزيد و به اين ترتيب يك ‌رؤيا به واقعيت تبديل مي‌شود. روي مقصد و هدفتان تمركز كنيد چراكه بدون هدف تمام انرژي‌تان به‌دليل اجابت خواسته‌هاي ديگران به سرعت مصرف مي‌شود و يا در اثر برآورده‌كردن نيازهاي لحظه‌اي به هدر خواهد رفت.

3- وارد عمل شويد

افرادي كه به روياهايشان جامه عمل مي‌پوشانند، هر كاري كه لازم باشد انجام مي‌دهند حتي اگر آن عمل هميشه جالب و خوشايند نباشد. براي پيشروي در اين مسير چه اقدامات خاصي بايد انجام دهيد؟ در راه رسيدن به هدف اجازه ندهيد حتي يك روز هم بدون هيچ سعي و اقدامي هر چند كوچك مثل يك تلفن، مطالعه، كلاس و... از دست برود. روزي از راه خواهد رسيد كه وقتي به گذشته نگاهي مي‌اندازيد خواهيد ديد كه با همين قدم‌هاي كوچك همه مسير را طي كرده‌ايد.

4- مسئوليت همه اتفاقات را بپذيريد

براي توجيه عدم‌فعاليت و تنبلي خود به‌دنبال عذر و بهانه و يا دلايل متعدد نباشيد. واقعيت زندگيتان را خودتان مي‌سازيد؛ پس اين شما هستيد كه بايد فرمان دهيد. نتيجه دلخواهتان را نمي‌گيريد؟ به جاي گله‌گزاري از اين و آن، دنيا و يا حتي از خودتان، به جاي آنكه در زندگي نقش يك قرباني و يا فردي كه كشته شده است را بازي كنيد، رويكرد و راه و روش زندگيتان را تغيير دهيد و به‌دنبال روش‌هاي ديگري باشيد. اگر انتظار داريد كه با تكرار كارهاي گذشته به نتايج جديدي برسيد، اشتباه كرده‌ايد.

5- ياد بگيريد از احساسات‌تان استفاده كنيد

افرادي كه روياهايشان به حقيقت پيوسته، افكار و احساسات مثبت را در خود پرورش مي‌دهند و مي‌دانند كه چگونه دست از احساسات منفي و فلج كننده‌اي چون ترس، اضطراب، نااميدي، ترديد، ناتواني، درماندگي و احساس گناه دست بكشند. زماني‌كه يك‌ رؤيا به حقيقت مي‌پيوندد، 80درصد بستگي به آن دارد كه روي
افكار و احساسات‌تان تسلط داشته باشيد و 20درصد بقيه مربوط به كنترل وقت و زمان مي‌شود.

6- ‌انتخابات و تصميمات‌تان همواره روي اطرفيانتان تاثير مي‌گذارد

مطمئن شويد كه آنان نظرات شما را درك و در اين را ه شما را تشويق مي‌كنند. همچنين با انتخاب دوستان، خواندني‌ها و برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني، محيطي به‌وجود آوريد كه به شما انگيزه و دلگرمي‌ دهد. به سراغ رسانه‌هايي كه در شما ايجاد ترس مي‌كنند نرويد. درصورت لزوم، از طريق افراد و گفت‌وگوهايي كه به شما اعتماد‌به‌نفس و حس ارزشمندي مي‌دهند كمك بگيريد.

7- ‌مهم‌تر از همه، صبور باشيد

عصر حاضر، عصر سرعت وتكنولوژي است و ما در دوره‌اي زندگي مي‌كنيم كه خواسته‌ها و نيازهايمان فورا برآورده مي‌شوند اما آرزوهاي بزرگ با گذشت زمان تحقق مي‌يابند. ما نمي‌توانيم سر اين واقعيت كلاه بگذاريم. در عوض، زماني‌كه اين آرزوها به حقيقت مي‌پيوندند، رضايت خاطر، شعف و شادي زيادي به همراه دارند. بنابراين به راهتان ادامه دهيد و بر اين باور باشيد كه به هدف خواهيد رسيد. ياد بگيريد از مسيري كه طي مي‌كنيد لذت ببريد و در طول راه به سعي و تلاش‌تان پاداش بدهيد.

صد و هجده سی دی دات کام



29 آبان 1389برچسب:, :: 22:8 ::  نويسنده : حسین       

 

محمد رضا رنجبر

مرغوبترین جنس خدا در بازار دنیا

 

 

 

تفسیر آیه شریفه: الرحمن الرحیم

مغازه دارها جنسی را بیشتر می‏آورند که حاجت و نیاز مشتریان به آن بیشتر باشد.

واینکه خداوند نیز بخشندگی و مهربانی خود را در این سوره به تکرار یاد کرده و برای دومین بار می‏گوید: الرحمن الرحیم ازهمین روست، زیرا بندگان خود را خوب می‏شناسد که تشنه بخشندگی و مهربانی‏اند.

از سویی خوب می‏داند که آنچه بشر را گم و گمراه کرده و به بندگی دیگران دعوت می‏کند همین دو اصل یعنی بخشندگی و مهربانی است.

ما اگر خدا را بخشنده و مهربان می‏یافتیم پا به پای او رفته و بنده و فرمانبردار او می‏شدیم. یادش به خیر! روزگار جبهه بود، جمعی حلقه وار بر سفره‏ای نشسته بودیم و شاید از آن جمع پاره‏ای هم اکنون در جوار رحمت حق باشند، گوارایشان باد، بگذریم، بزرگی هم نشسته بود و کار زیبایی کرد، او یک لقمه گرفت به بغل دست خود داد و از او خواست تا به بغل دست خود بدهد و از او نیز همین را خواست تا رسید به من که در آن آخر نشسته بودم و با لبخند زیبا و نگاه عمیق خود به من فهماند که: مال شماست بخور و من بجای اینکه از بغل دستی خود تشکر کنم از او سپاس‏گزاری کردم، و کار درست هم همین بود، حال فکر می‏کنم اگر نابینا بودم سپاس من رنگ دیگری می‏یافت و از کسی مثل بغل دستی خود ممنون و سپاسگزار می‏شدم که هیچ‏کاره بود!

حال داستان ما و نعمت‏هایی که به چنگ می‏آوریم از همین دست است.

بخشنده اوست، ولی نه مستقیم بلکه دست به دست می‏چرخد تا به ما برسد ولی بیچاره ما که نابیناییم و بخشنده حقیقی را نمی‏بینیم و از این‏رو دستان بغل دستی خود را می‏فشریم.

و قرآن آمد تا آدم‏ها را بینا کند و به سوی بخشنده و مهربان خود هدایت کند.

آمد بگوید: ید الله فوق ایدیهم

آمد بگوید: ای شما که بر سفره دنیا نشسته‏اید و تنها دست‏های دیگر را می‏بینید یادتان باشد بالای این دست‏ها دست دیگری است که او خداست و اوست که به اینها بخشیده است پس بخشنده را دریابید و بفهمید و درست هم بفهمید.

مردم اندر حسرت فهم درست

و البته اگر بشر بخشنده و بخشاینده را یعنی رحمان و رحیم خود را می‏شناخت و می‏فهمید که بخشنده و مهربان او کیست، دیگر راه خود را مثل آب پیدا می‏کرد و از این گمراهی و سرگشتگی فارغ و رها می‏شد.

خیلی‏ها می‏خواهند بگویند بخشنده‏اند حال آنکه به قول یکی از بزرگان ستاننده‏اند و مثل هوای گرم که از آب می‏کاهد از انسان می‏کاهند.

و خیلی‏ها هم می‏خواهند بگویند اگر چیزی می‏بخشند از سر مهر و محبت است و تنها به خاطر گل روی شماست حال آنکه کم می‏دهند تا بسیار برداشت کنند و به قول معروف آب می‏‏دهند تا گلاب بگیرند.

پس به قول آن بزرگ: دیگران یا رحمان و بخشنده نیستند و یا اگر هستند رحیم نیستند، یعنی از سر مهر و مهربانی نمی‏بخشند.

 


 

تالیف: محمد رضا رنجبر

تنظیم برای تبیان: شکوری



29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

عید قربان، میثاق با ابراهیم

عید قربان

تو در امتداد کدام خط، به کعبه رسیده ای؟

دستت در دست که بوده است که اینک حجرالأسود را لمس می کنی؟

نام شیرین کدام محبوب، بر زبان و لب های تو نقش بسته است، که بوسه بر حجرالأسود می زنی؟

تو، ای آشنای ابراهیم! ای از تبار اسماعیل و محمّد( صلی الله علیه وآله )!

اینک در شهری گام نهاده ای که نفس های پاک ابراهیم بت شکن، در فضای مسجدالحرام عطر افشانی کرده است.

میان صفا و مروه، به یاد اسماعیل و هاجر، گام می زنی و جوشیدن چشمه زمزم را از زیر پای اسماعیل ذبیح، یاد می کنی .

به خانه توحید که قدم می گذاری، بت شکنی پیامبر و علی ( علیه السلام ) را در سال فتح مکه مرور می کنی و اذان بلال را بر بام کعبه، طواف رسول خدا را بر گرد این خانه، نماز جماعت سه نفری پیامبر و علی و خدیجه را در این مسجد در آغاز بعثت، حمایت حمزه و ابوطالب را، از دعوت پیامبر و ندای قولوا لا اله الا الله تفلحوا را که حضرت رسول، بر فراز کوه ابو قُبیس سر داد و تاکنون در رواق تاریخ، طنین افکن بوده است .

اینجا مکّه است، شهری که شاهد شکنجه بلال و یاسر و سمیّه و عمّار بوده است .

محاصره اقتصادی مسلمین در شِعب ابی طالب همین جا بود . با این همه، آیا مکه جغرافی است یا تاریخ؟

این سرزمین، بارقه های الهی وحی را بر دوش کشیده است . جبرئیل، در فراز حرا نخستین آیات سوره اقرأ . . . را بر قلب خاتم پیامبران نازل کرده است. ندای برترِ الله اکبر، بزرگی و عظمت خدا را به گوش هستی نشانده است.

حال، در کجای زمان و زمینی؟

آن روز نبرد میان توحید و شرک در همین شهر، جاری بود . کلمة الله با مدد گرفتن از ذات جاودانه خدا، پرده های ظلمت را میدرید و نور یکتاپرستی را از حجاز به شرق و غرب جهان آن روز می افشاند .

امروز هم نبرد، ساری و جاری است و ابوجهل های این عصر، کمر به هدم امّت محمّدی بسته اند، امتی به عظمت جهان و به گستردگی زمین، که عصارهای از این نژادها و رنگ ها و زبان های مختلف را که زیر چتر اسلام قرار دارند، در اینجا می بینی .

چرا ما، همچون بلال، سخنگوی توحید نباشیم؟ وهمچون اسماعیل، حنجرهای فدای رضای خدا نداشته باشیم؟!

ما چشمه زمزم را در سینه داریم: محبت اهل بیت. کوثر همیشه فیّاض را سیراب کننده جانها داریم: ولایت .

همین چشمه جوشان، تو را به اینجا رسانده است، تا در حِجر اسماعیل و کنار مقام ابراهیم بایستی و روی جسم و جان را به سوی کعبه بداری .

 

منبع:سایت حج

تنظیم: گروه دین و اندیشه تبیان



29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

قرآن و اهمیت قربانى

عید قربان

قرآن، از قربانى حج، به عنوان شعائر الهى یاد كرده كه باید مورد تكریم و احترام قرار گیرد:

یا ایها الذین آمنوا لاتحلوا شعائر الله ولا اشهر الحرام ولا الهدى ولا القلائد ولاامین بیت الحرام.1

اى كسانى كه ایمان آورده اید، شعایر خدا و ماه حرام و قربانى را، چه بدون نشانه و چه با نشانه، حرمت مشكنید و آزار آنان را كه به طلب روزى و خشنودى پروردگارشان، آهنگ بیت الله الحرام كرده اند، روا مدارید.

والبدن جعلناها لكم من شعائر الله لكم فیها خیر فاذكروا اسم الله علیها صواف فاذا وجبت جنوبها فكلوا منها و اطعموا القانع والمعتر.2

شتران قربانى را براى شما از شعایر خدا قرار دادیم. شما را در آن خیرى است.

و همچنان كه بر پاى ایستاده اند، نام خدا را بر آنها بخوانید و چون پهلوى آنها بر زمین رسید، از آنها بخورید و فقیران قانع و گدایان را اطعام كنید. در این آیه شریفه، سخن از خیر و بركت است: لكم فیها خیر كه خوردن و خوراندن و بهره مند شدن از گوشت آن، یكى از خیرها و بركت هاست، لیكن بركت ها و خیرهاى قربانى، در خوردن و خوراندن، خلاصه نمى شود و اسرار دیگرى نیز وجود دارد كه به پاره اى از آنها رسول خدا صلی الله علیه وآله و امامان علیه السلام اشاره فرموده اند.

امام على علیه السلام مى فرمایند: سمعت رسول الله صلی الله علیه وآله  نخطب یوم النحر و هو یقول:... ما تهریقون فیه من الدماء فمن صدقت نیته كان اول قطرة له كفارة لكل ذنبه.3

شنیدم رسول خدا بر مردم خطبه مى خواند و مى فرمود: كسى كه با نیت خالص و ناب قربانى كند، نخستین قطره خون قربانى، كفاره گناهان وى است.

یا امام موسى كاظم علیه السلام مى فرمایند: قال رسول الله صلی الله علیه وآله استفرهوا ضحایاكم فانها مطایاكم على الصراط. 4 قربانی هاى خود را فربه برگزینید، زیرا آنها مركبهاى شمایند در پل صراط.

قربانى از شعایر الهى است و باید هر چه با شكوه تر در موسم حج، انجام گیرد و در روایات به این نكته، بسیار اهمیت داده شده است.

شعائر الهی باید به گونه جمعى انجام شود؛ همه همزمان در یك مكان گرد آیند، خانه خدا را طواف كنند، سعى صفا و مروه را انجام دهند، با هم به سوى مواقف حركت كنند، با هم وقوف داشته باشند، و با هم رمى جمرات كنند، با هم در یك زمان و در یك مكان، صحنه با شكوه قربانى را بیافرینند

امام صادق علیه السلام مى فرمایند: ذبح رسول الله صلی الله علیه وآله  عن امهات المؤمنین بقرة بقرة ونحر هو ستا و ستین بدنه و نحر على علیه السلام اربعا و ثلاثین بدنه.5

در واقع تعظیم شعائر الهى در نظر بوده كه باید به گونه جمعى انجام شود: همه همزمان در یك مكان گرد آیند، خانه خدا را طواف كنند، سعى صفا و مروه را انجام دهند، با هم به سوى مواقف حركت كنند، با هم وقوف داشته باشند، و با هم رمى جمرات كنند، با هم در یك زمان و در یك مكان، صحنه با شكوه قربانى را بیافرینند.

این كه در آیات و روایات تاكید بسیار شده بر تعظیم شعائر در قربانى، دلیل بر این است كه در انجام قربانى، یك خواسته هدف نبوده، كه بر آوردن نیاز بینوایان باشد و خواسته و خواسته هاى دیگرى نیز در نظر بوده كه مهم ترین آنها بزرگداشت شعائر الهى است.

 

تنظیم: گروه دین و اندیشه تبیان


1- سوره مائده، آیه 2.

2- سوره حج، آیه 36.

3- بحارالانوار، ج 96/301؛ علل الشرایع، 2/141.

4- علل الشرایع ، 145/.

5- وسائل الشیعه ، ج 10/101.



29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

ویروس تلفن همراه جدیدی در چین منتشر شده كه تاكنون دستگاه بیش از یك میلیون كاربر را آلوده كرده است.

به گزارش ایسنا، این بدافزار كه "ویروس زامبی" نام دارد، در پوشش یك برنامه آنتی‌ویروس ساختگی درآمده كه بسیاری از كاربران برای حفاظت از دستگاهشان ناآگاهانه آن را دانلود می‌كنند.

این ویروس اطلاعات و فهرست تماس‌های تلفن آلوده را به هكرها ارسال می‌كند و هكرها با این اطلاعات ارسال پیامك‌های هرزنامه‌یی به تماس‌های كاربر را آغاز می‌كنند.

این تماس‌ها پیام‌های كوتاه تمام نشدنی دریافت می‌كنند كه در مجموع به 300 هزار دلار هزینه پیامك در روز برای دستگاه‌های آلوده منتهی شده است.


منبع : زمانه


فان پاتوق


29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

دانلود رایگان بازی Two Worlds II

 

2ea6890304483e39005a6deb50cd1d93_resize.jpg


نام بازی:Two Worlds II
سازنده:Reality Pump/ TopWare Interactive
ناشر:SouthPeak Interactive/ TopWare Interactive
سبک:نقش آفرینی
پلتفرم:PC, X360, PS3
مود: Single Player, Multiplayer
درجه سنی: ESRB Mature M

یک بازی نقش آفرینی زیبای دیگر که باز هم مارا با تصاویر و گرافیک خیره کننده خود محو کرده است .two worldsII دومین نسخه از سری این بازی محسوب می شود که نسخه اول در سال 2007 وارد بازار شد و تواسنت نظر خیلی از عاشقان نقش آفرنی را به خود جلب کند ،درست است که نسخه اول اشکالات فراوانی را با خود به همراه داشت ولی انقدر زیبا و چشم نواز بود که در نکاه اول همه ا به خود جلب می کرد و گیمرها را ترغیب به ادامه بازی می نمود.درخت های سر سبز ،امواج زیبای دریا که با زنگ آبی زیبایی طراحی شده اند ،رود خانه ای که از دل کوه در می آید همه اینها در کنار چنان مناظر بکری را در بازی به وجود آورده است که مرا حداقل به عنوان یکی از حامیان و طرفداران نقش آفرینی به خود جلب کرده است .اگر جز طرفداران بازی های نقش آفرینی هستید به شما پیشنهاد می کنم حتما این بازی را تجربه کنید .
داستان:
بعد از شکست Aziraal یعنی خدای آتش ،Dark Lord Gandohar تقریبا به هدفش یعنی خراب کردن توازن بین عناصر چهارگانه میرسد و جادوی سیاه زمین را پر میکند. Gandohar که امکان سیطره بر جادوی سیاه را میبیند از قدرت aziraal که درون جسم Kyra (خواهر شما در قسمت اول بازی) شده است استفاده میکند، Kyra با اینکه از نوادگان Orphans بود اما این فشار را نمیتواند تحمل کند، در اینجا Antaloor (سرزمین قسمت اول بازی) هم که در چنگال او آمده نقشه ی جدیدی را از درون قلعه ی خود در Oswaroth میکشد.
پنج سال از حوادثی که جهان را تا لبه ی نابودی برد میگذرد، شما در یکی از سیاهچال های Gandohar زندانی هستید ، آزادی و امید نجات خواهر خود را از دست داده اید درست زمانی که یاس وجودتان را دارد میگیرد امید از جایی وارد میشود که کسی فکرش را هم نمیکرد. Orc ها که نژادی که شما از آنها متنفرید یک گروه نجات را برای آزادی شما از زندان فرستاده اند، شما وارد یک جهان حتاکی شده توسط شیطان میشوید و حالا باید گذشته ی Gondohar را به امید پیدا کردن نقطه ی ضعف او کشف کنید وگرنه خواهر خود را برای همیشه از دست میدهید...
امیدواریم از این بازی بسار زیبا لذت ببرید و لحظات خوب و خوشی را در بازی رغم بزنید.
دانلود بازی،مشاهده اسکرین شات های بازی و سیستم مورد نیار بازی در ادامه مطلب....
توضیح نصب در ادامه مطلب...
 

Download  دانلود  



دانلود نرم افزار جی پی اس به همراه نقشه کامل ایران با فرمت جاوا trekbuddy v1.0.0

trekbuddy_1.0.0_with_iran_map_MihanDownload.com.jpg

در بین گوشی های جاوایی که از فناوری gps پشتیبانی میکنند نرم افزار هایی که امکان استفاده کامل از این فناوری پیشرفته را فراهم کنند چندان زیاد نیستند.اما نرم افزار trekbuddy یک انتخاب مناسب برای کسانیست که استفاده اصولی از gps موبایلشان برای آنها یک رویاست.این نرم افزار قابل اجرا روی انواع گوشی های موبایل با پلتفرم جاوا میباشد.

Download  دانلود