درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین ها و جدیدترین های اینترنت و آدرس shoorgashti.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

لینکهای غیر اخلاقی حذف می شوند





نويسندگان
بهترین ها و جدیدترین های اینترنت
در این وبلاگ با جدیدترین تصاویر و جدیدترین مطالب دنیای اینترنت در خدمت شما هستیم
29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

آیا مردان ولیّ زنان هستند؟

زن و مرد

آیه اول سوره  نساء به حكم عنوان تمام سوره است.‏

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏

یا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِی خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها وَ بَثَّ مِنْهُما رِجالاً كَثِیراً وَ نِساءً وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی تَسائَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحامَ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلَیْكُمْ رَقِیباً 1

بنام خداى رحمان رحیم‏

اى مردم، از پروردگارتان كه شما را از «نفس واحدى» آفرید و جفتش را [نیز] از او آفرید، و از آن دو، مردان و زنان بسیارى پراكنده كرد، پروا دارید و از خدایى كه به [نامِ‏] او از همدیگر درخواست مى‏كنید پروا نمایید و زنهار از خویشاوندان مَبُرید، كه خدا همواره بر شما نگهبان است. 1

 

نكته اول آیه (تقوا)

اولین حكمى كه در این سوره مباركه به تمام افراد بشر مقرر فرموده تقوا است زیرا تقوا جامع تمام خوبیها است و نزد اهل تحقیق تقوا اجتناب از هر چیزى جز  خدا  است.

 كشف الاسرار در ذیل این آیه شریفه می نویسد: تقوا بر سه قسمت است:

 (1) پرهیز كردن از شرك كه تقواى عام است.

 (2) پرهیز كردن از گناه كه تقواى خاص است.

 (3) پرهیز كردن از شبهات كه تقواى خاص خاص است‏.

شیبانى به سند خود در تفسیر آیه شریفه یا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ از امام جعفر صادق (علیه السّلام) نقل كرده كه فرمود: مراد از تقوا فرمانبردارى خدا و معصیت نكردن و متذكر حق بودن و فراموش نكردن آن است و همچنین شكر نعمت بجاى آوردن و ناسپاسى و كفران نكردن است‏.

 

نكته دوم آیه (صله رحم)

امیرالمؤمنین على(علیه السلام) فرمودند: صله‏ى رحم كنید، گرچه با سلام دادن باشد، خداوند فرمود: «وَ اتَّقُوا اللَّهَ»، «وَ الْأَرْحامَ ...»(كافى، ج 2)

مجمع البیان در ذیل آیه وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی تَسائَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحامَ از امام محمد باقر(علیه السّلام) روایت كرده كه آن حضرت فرمود:

و اتّقوا الارحام ان تقطعوها، یعنى بترسید از این كه قطع رحم كنید. 

امام باقر(علیه السلام) فرمود: پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمود: جبرئیل به من خبر داد كه عطر بهشت از فاصله هزار سال راه شنیده مى‏شود ولى عاق والدین و كسى كه با خویشاوندان خود بریده است، آن را نمى‏شنود.

قال الحسین(علیه السلام): من سرّه ان ینسأ فى اجله و یزاد فى رزقه فلیصل رحمه.

امام حسین(علیه السلام) فرمود: هر كس دوست دارد كه اجل او به تأخیر بیفتد و روزى او افزایش یابد، پس صله رحم كند. ( بحار الأنوار، ج 74 )

عن الباقر(علیه السلام)، قال قال رسول الله: اخبرنى جبرئیل ان ریح الجنة توجد من مسیرة الف عام ما یجدها عاقّ و لا قاطع رحم. ( بحار الأنوار ج 74)

امام باقر(علیه السلام) فرمود: پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمود: جبرئیل به من خبر داد كه عطر بهشت از فاصله هزار سال راه شنیده مى‏شود ولى عاق والدین و كسى كه با خویشاوندان خود بریده است، آن را نمى‏شنود.

 

پیامهای ‏آیه

صله رحم

1- آغاز سوره‏ى خانواده، با سفارش به تقوا شروع شده است، یعنى بنیان خانواده، بر تقواست و مراعات آن بر همه لازم است. «یا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا»

2- خلقت و تربیت انسان، هر دو به دست خداست، پس پروا و اطاعت هم باید از او باشد. «اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِی خَلَقَكُمْ»

3- همه‏ى انسان‏ها از یك نوعند، پس هر نوع تبعیض نژادى، زبانى، اقلیمى و ...ممنوع است. «خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ»

4- زن و مرد در آفرینش وحدت دارند و هیچكدام از نظر جنسیّت بر دیگرى برترى ندارند. «خَلَقَ مِنْها زَوْجَها»

5- همه‏ى انسان‏ها در طول تاریخ، از یك پدر و مادرند. «بَثَّ مِنْهُما رِجالًا ...»

روایات درباره‏ى ازدواج فرزندان آدم است، ولی آنچه با قرآن هماهنگ است، روایاتى است كه مى‏گوید فرزندان آدم با یكدیگر ازدواج كردند. (تفسیر المیزان)

6- در مسائل تربیتى، تكرار یك اصل است. «اتَّقُوا رَبَّكُمُ»، «اتَّقُوا اللَّهَ»

7- رعایت حقوق خانواده و خویشاوندان، لازمه‏ى تقواست. «اتَّقُوا اللَّهَ»، «وَ الْأَرْحامَ»

امام باقر(علیه السلام) فرمود: قرابت دلبستگان پیامبر(صلى اللَّه علیه و آله) را باید با مودّت مراعات كرد. (بحارالانوار، ج 23)     

8- این آیه سخن از جامعه اسلامى آغاز كرد و به طور خلاصه  به بیان ارزشهاى جامعه پرداخت:

 (الف) پرواى از خدا یا پرهیزگارى.

 (ب) مساوات كامل میان همه بندگان خدا از مرد و زن.

 (ج) اتّكاء و اعتماد تشكیلات خانواده (و غیر آن) به ترس و فرمانبردارى از خداوند.

 

مردان دارای ولایت بر زنانند

الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلى‏ بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِمْ فَالصَّالِحاتُ قانِتاتٌ حافِظاتٌ لِلْغَیْبِ بِما حَفِظَ اللَّهُ وَ اللاَّتِی تَخافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَ اهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضاجِعِ وَ اضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلا تَبْغُوا عَلَیْهِنَّ سَبِیلاً إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلِیًّا كَبِیراً (34)

اولین حكمى كه در این سوره مباركه به تمام افراد بشر مقرر فرموده تقوا است زیرا تقوا جامع تمام خوبیها است و نزد اهل تحقیق تقوا اجتناب از هر چیزى جز  خدا  است.

بهره هایی از آیه

قبل از هر چیز باید بگوییم که منظور از این آیه، زن و شوهر است نه این که در کل مرد ولیّ زن است. (نظر آیة الله جوادی آملی در ذیل تفسیر آیه مزبور)

1- در یك اجتماع دو نفرى هم، یكى باید مسئول و سرپرست باشد. مدیر خانه مرد است. «الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّساءِ»

2- در اداره امور زندگى، باید تعقّل و تدبیر، بر احساسات و عواطف حاكم باشد. «الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّساءِ»

3- نظام حقوقى اسلام با نظام تكوین و آفرینش هماهنگ است. حقّ مدیریّت مرد، به خاطر ساختار جسمى و روحى اوست. «الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّساءِ»

4- برترى‏هاى طبیعى فضل الهى است. «بِما فَضَّلَ اللَّهُ»

5- هزینه زندگى، بر عهده مرد است. «بِما أَنْفَقُوا»

6- قانونگذار باید در وضع قانون، به تفاوت‏هاى طبیعىِ زن و مرد در آفرینش، توجه داشته باشد. «الرِّجالُ قَوَّامُونَ»، «بِما فَضَّلَ اللَّهُ»

7- نشانه شایستگى زن اطاعت و تواضع او نسبت به شوهر است. «قانِتاتٌ»

8- نشانه همسر شایسته، حفظ خود در غیاب شوهر است. «حافِظاتٌ لِلْغَیْبِ»

9- اطاعت زن از شوهر و حفظ حقوق وى، مشروط به تأمین زندگى او از سوى مرد است. «بِما أَنْفَقُوا»، «فَالصَّالِحاتُ قانِتاتٌ حافِظاتٌ»

10- علاج واقعه را قبل از وقوع باید كرد. پیش از آنكه زن ناشزه شود، چاره‏اى بیندیشید. «تَخافُونَ نُشُوزَهُنَّ»

11 - مرد هیچ حقّى در آزار همسر مطیع خود ندارد. «فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلا تَبْغُوا عَلَیْهِنَّ سَبِیلًا»

12 - سه مرحله موعظه، ترك هم‏خوابى و تنبیه، براى مطیع كردن زن است. پس اگر از راه دیگرى زن مطیع مى‏شود، مرد حقّ برخورد ندارد. جمله‏ى «فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ» نشانه آن است كه هدف اطاعت است، گرچه از طریق دیگرى باشد.

13- تواضع زن، ضعف نیست، ارزش است. «فَالصَّالِحاتُ قانِتاتٌ»

14- نشانه‏ى همسر شایسته، رازدارى، حفظ مال و آبرو و ناموس شوهر در غیاب اوست. «فَالصَّالِحاتُ»، «حافِظاتٌ لِلْغَیْبِ»

15- برخورد با منكرات باید گام به گام و مرحله به مرحله باشد. موعظه، قهر تنبیه. «فَعِظُوهُنَّ وَ اهْجُرُوهُنَّ ...»

16 - تا موعظه مؤثر باشد، قهر و خشونت ممنوع و تا قهر و جدایى موقت اثر كند، تنبیه بدنى ممنوع است. «فَعِظُوهُنَّ وَ اهْجُرُوهُنَّ»، «وَ اضْرِبُوهُنَّ» 

17 - برخورد خشن و تنبیه، تنها براى انجام وظیفه است، نه انتقام و كینه و بهانه. «فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلا تَبْغُوا عَلَیْهِنَّ»

18 - برترى مردان، نباید سبب غرور شود، چون خدا از همه برتر است. «إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلِیًّا كَبِیراً»

19 - توجّه به برترى خداوند، كلید تقوا و پرهیز از ستم بر همسران است. «إِنَّ اللَّهَ كانَ نوشته آمنه اسفندیاری – گروه دین و اندیشه تبیان


منابع:

- تفسیر هدایت، ج 2

- تفسیر احسن الحدیث، ج 2

- تفسیر کوثر، ج 2

- تفسیر نور، ج 2

- انوار العرفان فی تفسیر القرآن، ج 8



چندی پیش در حین پخش سریالی از یکی از شبکه‌ها،در آن سریال دختری بازی می‌کرد که به خوبی او را می‌شناختم چرا که در یکی از فیلم‌های کوتاه من بازی کرده بود. زمانی که پخش این سریال آغاز شد با او تماس گرفتم و خواستم که برای بازی در این مجموعه به او تبریک بگویم اما وقتی که با او صحبت کردم دیدم با ناراحتی می‌گوید که دیگر در آن مجموعه کار نمی کند و وقتی که علت را جویا شدم او به شدت شروع به گریه کرد و از من کمک خواست.
او را به آرامش دعوت کردم و از وی خواستم تا ماجرا را شرح دهد. و او ماجرایش را این گونه تعریف کرد:

با نگاه‌های معنی دار کارگردان روبرو شدم

«وقتی که قرارداد بازی در آن مجموعه را بستم و چند روز بعد به محل ضبط مجموعه رفتم با نگاه‌های معنی دار کارگردان روبرو شدم و هر بار که این اتفاق رخ می داد به خودم نهیب می‌زدم که دارم اشتباه می‌کنم، زیرا آقای کارگردان صاحب همسر است و در نتیجه با خود فکر نمی‌کردم که دچار سوءتفاهم شده‌ام»

بالاخره كارگردان با پرویی پیشنهاد خود را مطرح كرد
خلاصه مدتی گذشت و کارگردان حسابی از کار من راضی بود و هوای مرا داشت تا جایی که به نویسندگان توصیه می کرد برای من دیالوگ بیشتری بنویسند و من هم حسابی خوشحال بودم تا اینکه یک روز بالاخره اتفاقی که از آن می‌ترسیدم رخ داد و آقای کارگردان حرفی را که نباید می‌گفت بر زبان آورد و با پررویی تمام پیشنهاد خود را با من مطرح کرد. من نیز با عصبانیت تمام به او جواب منفی دادم و از ترس ریختن آبرو و از دست دادن کار به هر نحوی که بود قضیه را ماست مالی کردم به طوری که حتی سعی می‌کردم در طول روز کمتر با کارگردان هم صحبت شوم.
چند روزی به همین منوال گذشت و کارگردان دیگر صحبتی در آن رابطه با من نکرد و من خوشحال از اینکه ماجرا تمام شده است، به کار خودم ادامه می‌دادم تا اینکه بعد از یک هفته برای بار دوم پیشنهاد بی‌شرمانه خود را با من مطرح کرد و من هم باز با گریه از زیر بار حرفش شانه خالی کردم. اما او پس از چند روز برای بار سوم پیشنهادش را به من داد و وقتی که برای بار سوم به او جواب منفی دادم در کمال بی ادبی رو به من کرد و گفت: ببین در این مجموعه ما باید چند ماه با یکدیگر زندگی کنیم و در ظرف این مدت هم هر کسی جفت خودش را پیدا کرده مثلا آقای... که بازیگر است با خانم... دوست شده یا آقای.... با خانم..... و خیلی‌های دیگر،خوب ناسلامتی من کارگردان هستم و باید با چند نفر دوست باشم که یکی از آنها باید تو باشی.
با شنیدن این حرف از دهان کارگردان دنیا دور سرم چرخید، زیرا او از بازیگرانی نام می‌برد که همگی متاهل و صاحب خانواده بودند. کسانی که حتی همسرانشان از هنرمندان سینما و تئاتر و تلویزیون هستند.

قبول نكردم تسویه حساب كردند
دیگر نتوانستم تحمل کنم، برای همین به سرعت آنجا را ترک کردم. همان شب برنامه ریز سریال به من زنگ زد و گفت شما فردا بازی نداری و آماده باش تا نوبت بازی تو شود، اما این آماده بودن ۴ روز به طول انجامید و وقتی که در روز پنجم با مدیر تولید کار تماس گرفتم به من گفت که کارگردان به نویسندگان دستور داده تا دیگر هیچ نقشی برای تو ننویسند، بنابراین فردا بیا و تسویه حساب کن.

كارگردان پشت سرم ماجرا را برعكس جلوه داد
دنیا دور سرم چرخید و اشک در چشمانم حلقه زد و از سر ناچاری قضیه را با پدرم در میان گذاشتم. او هم در حالیکه از عصبانیت نزدیک بود سکته کند به کارگردان زنگ زد و با او صحبت کرد اما کارگردان منکر همه چیز شد و به پدرم گفت که دختر شما دروغ می‌گوید من صاحب زن و زندگی هستم و همسرم را هم خیلی دوست دارم فقط مدیر گروه به من گفته تا دیگر از دختر شما برای ادامه مجموعه استفاده نکنم. بعد هم فهمیدم که کارگردان به همه عوامل در پرسش عدم حضور من گفته است که چون من از نویسنده خواسته‌ام اگر نقش مرا بیشتر کند، در عوض با او رابطه برقرار می‌کنم من را اخراج کرده است.
هر چیز را که می‌گفت می‌توانستم تحمل کنم، اما این تهمت بزرگ برایم قابل تحمل نبود، به همین دلیل به نزد کارگردان رفتم و او را تهدید کردم که همه چیز را به تهیه کننده و دیگر مسوبین خواهم گفت و نویسنده را هم می‌آورم تا شهادت دهد که حرف تو دروغ بوده است. اما او در کمال خونسردی رو به من کرد و گفت: همه عوامل این مجموعه از دوستان چندین ساله من هستند و مطمئن باش مرا به خاطر تو خراب نخواهند کرد تازه عوامل این کار از طریق من دارند نان می‌خورند پس هیچ وقت درصدد قطع نان خود برنخواهند آمد، تو هم اگر این قضیه را با کسی در میان بگذاری مطمئن باش کاری می‌کنم که مجبور شوی تا آخر عمر دور کار بازیگری را خط بکشی.

اكنون مستاصل و درمانده ام
«اکنون من مستاصل و درمانده‌ام که چه کار کنم و چرا باید به دروغ به من تهمت بزنند؟ چرا باید به خاطر عدم پذیرش گناه از کار برکنار شوم؟ و آیا به مدیران شبکه این مساله را اطلاع بدهم یا نه؟»
پس از پایان صحبت‌هایش به او قول دادم تا هر کمکی از دستم برمی‌آید برای او انجام دهم و حتی برایش از مدیر گروه مربوطه در شبکه وقت ملاقات بگیرم. اما از شما چه پنهان خودم زیاد به این کار راغب نیستم چون مطمئنم آن دختر نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، زیرا این اتفاقات به وفور در برخی فیلم‌ها و سریال‌های ما اتفاق می‌افتد و آب هم از آب تکان نمی‌خورد.

فان پاتوق


29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

اگر نمی‌خواهید رژیم بگیرید اما دوست دارید وزن كم كنید می‌توانید این 9 ماده غذایی را خریداری و یخچال‌تان را با آن پر كنید.و می‌توانید آنها را جایگزین سایر مواد غذایی روزانه‌تان كنید تا كالری كمتری دریافت كنید و وزنتان را پایین بیاورید. اگر می‌خواهید سریع و راحت وزن كم كنید، این فهرست غذایی كمك‌كننده است.

1. آب

آب به طور طبیعی جلوی گرسنگی را می‌گیرد. تحقیقات فراوانی نشان داده نوشیدن آب فراوان به كاهش سریع‌تر وزنتان كمك می‌كند. طبق بررسی‌های محققان آلمانی با خوردن روزانه 481 گرم آب، متابولیسم بدن 30 درصد افزایش می‌یابد. در ضمن نوشیدن آب جلوی گرسنگی را هم می‌گیرد و تا حدی سیركننده است.

2. چای سبز

به جای اینكه معتاد به مصرف چای سیاه و قهوه به دلیل كافئین بالا شوید، چای سبز بنوشید. تحقیقات نشان داده است، مصرف چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و به كاهش وزن كمك می‌كند. این نوشیدنی پرفایده خواص ضدسرطانی دارد و جلوی ناراحتی‌های قلبی‌- عروقی را می‌گیرد.

3. سالاد روز

خوردن سالاد و سبزیجات قبل از غذا، روشی بسیار سالم و لذت‌بخش برای كنترل اشتها و كاهش وزن است.

4. شیر

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده كلسیم به كاهش وزن كمك می‌كند. البته هنگام خرید لبنیات باید این نكته را مدنظر بگیرید كه لبنیات كم‌چرب تهیه كنید.

5. سوپ

سوپ، پیش‌غذا یا عصرانه خوبی است. طبق بررسی‌های پژوهشگران دانشگاه penn state افرادی كه به عنوان پیش‌غذا سوپ می‌خورند 100 كالری كمتر در روز مصرف می‌كنند و وزن كم می‌كنند.

6. غلات كامل

متخصصان توصیه می‌كنند به جای نان سفید و برنج سفید، فیبر بیشتری مصرف كنید و غلات كامل را در برنامه غذایی خود بگنجانید. غلات كامل احساس سیری را القا می‌كنند. در حالی كه غلات تصفیه‌شده حاوی قند بوده و گرسنه می‌كنند. غلات كامل متابولیسم را بهبود می‌بخشد و زمان هضم و جذب مواد غذایی را افزایش می‌دهند.

7. گوشت مرغ

تحقیقات فراوانی نشان داده است مصرف پروتئین بالا می‌تواند به كاهش چربی و افزایش بافت ماهیچه‌ای كمك كند. مصرف 85 گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوی 120 كالری، 26 گرم پروتئین و یك گرم چربی است.

8. میوه و سبزیجات تازه

فیبرهای محلول و غیرمحلول در كنار مصرف آب، می‌تواند به سوختن چربی‌ها كمك كند.

9. گریپ فروت

تمامی منابع ویتامین C می‌تواند میزان ترشح انسولین را كاهش دهد و سبب كاهش وزن شود. البته اگر دارو مصرف می‌كنید در رابطه با مصرف همزمان آن با مركبات با پزشك خود مشورت كنید زیرا گاهی این مواد بر هم تاثیر مضر می‌گذارند.

منبع: ریدرزدایجست – نوامبر

فان پاتوق



29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

نشانه های ظهور امام زمان (عج)

ظهور

ظهور منجی بشر در دوران آخرزمان، باوری است قطعی و همگانی. ادیان و شرایع توحیدی و غیرتوحیدی و نیز بعضی از مكاتب بشری، نوید چنین روزی را به پیروان خویش داده‏اند. در این میان، اسلام با مبانی قویِ نظری و عملی، موضوع ظهور را به صورت صحیح تبیین كرده و با راهكارهای مناسب و درخور، واژه انتظار و منتظرِ مصلح را در میان جوامع اسلامی تبیین كرده است.

واژه مهدویّت و مهدی علیه‏السلام تبلور فرهنگ انتظار است كه همه مسلمین، اعم از شیعه و اهل سنت در باور داشتِ آن، اتفاق نظر دارند. از زمان ظهور اسلام، پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله و اهل بیت علیهم‏السلام و صحابه و یاران ایشان، عهده‏دار تبیین فرهنگِ مهدویت بوده‏اند و این رسالت در هر عصری، میان آنها ادامه پیدا كرده تا دوران غیبت كبرایِ امام زمان علیه‏السلام كه در این برهه مهم و حساس، علما و مبلغان دینی مسئولیت تبیین و تثبیت آن را به عهده گرفته و مردم را به فرا رسیدن روزگار ظهور امیدوار می‏كنند.

 

ضرورت بیان نشانه‏های ظهور

هر مسئله‏ای كه اهمیت و مقبولیت عمومی داشته باشد، مخاطرات و تهدیدها نسبت به آن از ناحیه سودجویان و فرصت طلبان بیشتر خواهد شد؛ از جمله این مسائل كه دارای شاخصه‏های جهانی و همگانی است، ظهور منجی است كه به منزله اعتقاد و باور عمومی در همه ادیان مطرح شده است. طبیعی است افرادی كه به دنبال منفعت و سودجویی فردی‏اند با آزمندی بسیار و با ظاهر سازی فریبنده به اغفال مردم می‏پردازند تا به نیّت سوء خود برسند.

از اینرو بیان نشانه‏ها و علایم ظهور، ضروری است و رهبران و بزرگان دین، برای جلوگیری از این انحراف ها و كج‏روی ها و برای حفظ باورهای اصیل مردم، باید منجی و مصلحِ آخر زمان را با تمام شاخصه‏ها و خصال معرفی نمایند و برای ظهور و قیام او نشانه‏ها و علایمی را بیان كنند تا مردم در تمیز سره از ناسره در تحیر و تردید نمانند.

از همین رو در روایات و احادیث بسیاری منجیِ آخر زمان (= حضرت مهدی علیه‏السلام ) و كیفیت ظهور او، با تمام علایم و نشانه‏ها بیان شده است.

در رویكرد كلی و كلان، می‏توان نشانه‏ها و علایم ظهور امام زمان علیه‏السلام را به انواع مختلف تقسیم كرد كه به یكایک آنها خواهیم    

ادامه



29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

icon37 کدام بیماری را مادر امراض می نامند؟

  • Click the image to open in full size.

  • دیابت، "ام.الامراض" است، چرا که تمام بدن از جمله چشم، سیستم گوارش، قلب و کلیه را تحت تاثیر خود قرار می.دهد.
"شاهین شیرانی"، در همایش شهرنشینی و دیابت با بیان اینکه سلامتی حق مردم است، اظهار داشت: یکی از وظایف و اولویت.های حاکمیت، تامین سلامت جامعه است.

وی شایع.ترین عامل بروز دیابت را چاقی عنوان کرد و افزود: عدم تحرک و چاقی از عوامل مستعد کننده دیابت.اند و کودکان چاق بیشتر در معرض این بیماری در سنین بالاتر قرار می.گیرند.

شیرانی نقش وراثت در ایجاد دیابت را کمرنگ دانست و تصریح کرد: نقش محیط و تغییر شیوه زندگی نسبت به گذشته در بروز و افزایش این بیماری بسیار تاثیرگذار است، به همین سبب باید در جهت اصلاح شیوه زندگی اقدام کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه فشار خون و دیابت در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارند، گفت: علائم مربوط به این دو بیماری زمانی ظهور می.کنند که فرد در مراحل آخر بیماری به سر می.برد در حالی که با سنجش دوره.ای فشار خون و قند می.توان به راحتی مانع از پیشرفت بیماری شد.

شیرانی گفت: چاره.ای جز پیشگیری در جامعه نداریم و اگر بخواهیم منتظر بمانیم تا بیمار برای درمان مراجعه کند، باخته.ایم.

در ادامه مراسم، معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان، شهرنشینی و مشکلات آن را عاملی برای افزایش بیماری.های غیرواگیر خواند و افزود: این بیماری.ها فاکتورهای مشترکی نظیر بی.تحرکی، استرس و تغذیه نامناسب را دارند.

"سیدعلی سجادی" با بیان اینکه قبل از این بیشتر تمرکز روی درمان بوده است، گفت: خوشبختانه با کار فراوان بحث پیشگیری را با اجرای طرح غربالگری دیابت در شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر آغاز کرده.ایم و همکاری بخش خصوصی و موسسه.های خیریه نیز کمک شایانی به اجرای این طرح كرده است.

به گفته سجادی سن شیوع دیابت در ایران 10 تا 15 سال پایین.تر از سن شیوع در دنیاست.

سجادی با بیان اینکه هزینه دیابت نوع یک، ماهیانه حدود 80 هزار تومان است، افزود: در صورت بروز عوارض این هزینه چهار برابر می.شود.

سجادی در خصوص نتایج برنامه غربالگری دیابت در سال جاری در اصفهان، گفت: از بین 52 هزار و 565 نفری که در این طرح شرکت کردند، 6 هزار و 261 نفر دیابتی ، 12هزار و 787 پره دیابتی(در آستانه ابتلا به دیابت) و 14هزار و 516 نفر به فشار خون مبتلا بودند که با یک طرح آموزشی برنامه.هایی را در جهت پیشگیری دریافت كردند.
__________________
پاتوق سرگرمی ایرانیان


29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       
 

دانلود بازی فوق العاده زیبای Call of Duty: Black Ops -نسخه pc

 

http://img.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/picture/08-17/CALL-OF-DUTY.jpg

 (بخش ویژه وطن دانلود)

همراه با تریلر بازی 

CALL OF DUTY:BLACK OPS نام سری جدیدی از بازیهایی هست که توسط کمپانی بازی سازی Treyarchساخته میشود ، در بازی Black Ops دیگر خبری از سلاح های جنگ جهانی و قدیمی خبری نیست در واقع داستان بازی مدتی بعد از جنگ جهانی دوم آغاز میشود ، همچنان که میدانیم برخی از مراحل بازی که اتفاقات اصلی بازی در آنجا می افتد در کوبا و امریکای جنوبی است. شما در نقش یک سرباز معمولی در بازی ظاهر نخواهید شد ، شما یک سربازی حرفه ای هستید که بعد از آموزشها و دوره های متعدد وارد بازی میشوید و خود را در مسیر جنگ و نبرد در ویتنام می یابید،ولی داستان بازی در این نبردها نیست! داستان بازی مربوط به ماموریتی هست که شما مسئول آن هستید. شخصیت شما در بازی اولین باری است که دارای صدا میباشد،و شخصیت شما در بازی از دیگر هم سنگرانتان متفاوت است ، جالب اینجا است که برد و باخت شما در جنگ به خود شما بستگی دارد ، شما فرد کوچکی در بازی نیستید ، بلکه سر نوشت جنگ و نبردی که انجام میشود در دستان شماست

بازی و داستان آن درباره عملیات های سیاه (Black Operations) است، نه درباره جنگ ویتنام. بازی پیرامون جنگ ویتنام است و به نقطه های مهم جنگ سرد هم می پردازد. اما بیشتر بازی پیرامون عملیات هایی است که مردم درباره آن ها چیزی نشنیده اند. ارتباط ویتنام با داستان بازی از طریق تصاویر کاملا شفاف و روشن است. شرح مختصر از داستان بدین صورت است که نیروهای فرانسوی تا سال ۱۹۵۴ گرفتار مبارزه با کمونیستها بودند و برای یک دهه پس از آن ایالات متحده آمریکا بطور تنگاتنگی درگیر هزینه های یک جنگ اعلام نشده قرار گرفته بود. همچنین نیروهای مستقیمی جهت نبرد بین سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۳ اختصاص یافته شده بودند. هزینه جنگ تقریبا برابر جان و زندگی ۶۰٫۰۰۰ نفر از آمریکایها محاسبه شده بود و عنوان یک جنگ غیر مردمی و منفور را در تاریخ این کشور به یدک میکشید. و از اینجاست که امریکا برای بدست اوردن قدرت از دست رفته خود مجبور به جنگ با کوبا ، ویتنام میشود ، و قدرت کمی برای مقابله در جریان این نبرد دارد ، دست به عملیاتی مخفیانه میزند که مسئولیت آن بر عهده کسی نیست جز شما. گیم پلی بازی به گفته تولید کننده گان و طراحان بازی Mark Lamia و Josh Olin بسیار متفاوت و امکانات بازی بسیار خیره کننده که تا به حال در هیچ سری از بازی های COD مشاهده نشده است.

 


برای ورود به صفحه دانلود اینجا را کلیک کنید

 



29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

دانلود دیکشنری معروف و کامل Oxford English Dictionary v4.0.0.3

 

http://img.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/picture/08-17/Oxford-English-Dictionary.jpg

 

این نسخه کاملا تست شده است.کرک برنامه هم گذاشته شده است.

 

Oxford English Dictionary v4.0.0.3 : نسخه جدید از نرم افزا فرهنگ لغت معروف oxford 4 .فرهنگ لغت انگلیسی Oxford با بیش از 140000 لغت ، تعریف،عبارت و تلفظ همچنین شامل کلمات مشتق ، نکات کاربردی ، ریشه یابی ، نکات گرامری و ... است.
ایننرم افزار که توسط انتشارات دانشگاه Oxford منتشر شد و یکی از فرهنگ لغت های جدید Oxford می باشد که از پایگاه داده فرهنگ لغت انگلیسی جدید Oxford گرفته شده است ، طراحی آن موجب سهولت استفاده می شود و آیکن های متفاوتی روی خطوط جدید آن مشاهده می شود . این فرهنگ لغت ، زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان بین المللی بخوبی پوشش می دهد و هزاران مثال را در اختیار شما می گذارد.
تمامی اسامی ، افعال بی قاعده و صفات به طور کامل هجی می شوند و راهنمایی درمورد نکات گرامری و دستوری نیز به صورت متن ظاهر می شود.

 

 


برای ورود به صفحه دانلود اینجا را کلیک کنید



دانلود مجموعه آموزشی دانشگاه مجازی CS5 ! بیش از 150 ساعت آموزش تمامی نرم افزار های بسته Adobe Master Collection CS5 از کمپانی های Lynda.com

http://img.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/picture/9-2/lynda.vd.jpg

http://img.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/picture/9-2/lynda2.jpg

 

 


(بخش ویژه وطن دانلود)

بعد از سوپرایز های وِیژه برای مهندسان برق،مکانیک،عمران،معماری این بار نیز یک سوپرایز ویژه برای مهندسان کامپیوتر و IT داریم.

منتظر سوپرایز دوم نیز باشید ... ( ارسالی که حتی در کمتر سایت خارجی هم دیده باشید !!! )

مجموعه آموزشی دانشگاه مجازی CS5 ! بیش از 150 ساعت آموزش تمامی نرم افزار های بسته Adobe Master Collection CS5 از کمپانی های Lynda.com



تمامی دروس مرتبط با Adobe Master Collection CS5 را یکجا در دانشگاه مجازی CS5 فراگیرید و بورسیه Adobe شوید !

کمپانی بزرگ لیندا، یکی از بزرگترین کمپانی های سازنده آموزش های مالتی مدیا، همزمان با انتشار رسمی پکیج عظیم Adobe Master Collection CS5، تمامی نرم افزار های این بسته نرم افزاری کمپانی آدوبی را توسط اساتید متخصص مختلف خود تحت پوشش آموزشی قرار داد و بسته بی همتایی با نام Lynda CS5 University یا همان دانشگاه مجازی CS5 شرکت لیندا منتشر کرده است.

مجموعه دانشگاه مجازی CS5 در خود بالغ بر 150 ساعت آموزش جامع مالتی مدیا را داراست که تمامی نرم افزارهای Adobe Master Collection CS5 را از مقدماتی مقدماتی تا سطوح متوسطه آموزش می دهد و شمارا در هرکدام از نرم افزار های پکیج Adobe Master Collection CS5 به یک شخص ماهر و کاربلد مبدل می سازد !

این آموزش ها شامل ویژگی های جدید هر یک از نرم افزار های CS5، شروع به کار با هریک از نرم افزارهای CS5 و آموزش کلیات جامع هر یک از نرم افزار CS5 می باشد!
 

 

 


برای ورود به صفحه دانلود اینجا را کلیک کنید



29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

دانلود مستند بزرگترین و بدترین حشرات

 

http://img.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/picture/08-17/biggestbugsbluray.jpg

 

حشرات ؛ پرتنوع ترین مخلوقات خداوند هستند که به بیش از ۵ میلیون نوع می رسند . حشرات از اندازه های میکروسکپی تا حشرات غول پیکر یافت میشوند و دارای خصوصیات متفاوتی هستند .

هر روز چه حشره هایی باعث ازار شما در محیط کار و زندگی تان می شوند؟

در این مستند به سراغ بزرگترین و بدترین و خطرناک ترین حشرات موجود در جهان رفته شده و از میزان قدرت تخریب آنها صحبت می شود .

با این مستند همراه شوید تا این حشره های آزار دهنده و خطرناک را بیشتر بشناسید.در این مستند دیدنی به حشراتی که از انسان ها چندین قربانی گرفته است را معرفی می کند

 

 


برای ورود به صفحه دانلود اینجا را کلیک کنید



29 آبان 1389برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : حسین       

اثر فوری دعایی عجیب

دعا کرنا

یونس پیغمبر (علیه السلام ) پس از آنكه سى سال قوم خود را به ایمان دعوت نمود هیچكدام ایمان نیاوردند مگر دو نفر یكى عابدى بود بنام ملیخا (یا تنوخا) دیگرى عالمى روبیل نام .

حضرت صادق (علیه السلام ) فرمود خداوند عذاب وعده داده شده را از هیچ امتى برطرف نكرده مگر قوم یونس ، هر چه آنها را به ایمان خواند نپذیرفتند، با خود اندیشید كه نفرین شان كند. عابد نیز او را بر اینكار ترغیب مى نمود ولى روبیل مى گفت نفرین مكن زیرا خداوند دعاى تو را مستجاب مى كند از طرفى دوست ندارد بندگانش را هلاك نماید.

بالاخره یونس (علیه السلام ) گفتار عابد را پذیرفت و آنها را نفرین كرد. به او وحى شد در فلان روز و ساعت عذاب نازل مى شود. نزدیك تاریخ عذاب ، یونس به همراهى عابد از شهر خارج شد ولى روبیل در همانجا توقف كرد. ساعت نزول بلا فرا رسید، آثار كیفر ظاهر شد قوم یونس ‍ آشفته شدند (چون هر چه گشتند یونس را نیافتند) روبیل به آنان گفت اینك كه یونس نیست به خدا پناه ببرید زارى و تضرع كنید شاید بر شما ترحمى فرماید.

پرسیدند چگونه پناه ببریم ؟ روبیل فكرى كرده گفت فرزندان شیرخواره را از مادرانشان جدا كنید حتى بین شتران و بچه هاشان و گوسفندان و بره ها و گوساله ها و ماده گاوها تفرقه بیاندازید و در میان بیابان جمع شوید آنگاه اشك ریزان از خداى یونس خداى آسمانها و زمینها و دریاهاى پهناور طلب عفو و بخشش كنید.

به دستور روبیل عمل كردند منظره اى بس تاثرانگیز ایجاد شد. اطفال شیرخوار گریه آغاز نمودند، پیران كهنسال صورت بر خاك گذاشته اشك مى ریختند. آواى حیوانات و اشك و آه قوم یونس به هم آمیخته شاید خاشاك بیابان را نیز با خود هم آهنگ كردند، رحمت بى انتهاى پروردگار جهان بر سر آنها سایه افكند، عذاب نازل شده ، برطرف گردید و به جانب كوهها روانه شد.

پس از گذشتن تاریخ عذاب، یونس به طرف قوم خود بازگشت تا ببیند آنها چگونه هلاك شده اند با كمال تعجب مشاهده كرد مردم به طریق عادى زندگى مى كنند عده اى مشغول زراعتند. از یك نفر پرسید قوم یونس چه شدند. آن مرد یونس را نمى شناخت پاسخ داد او بر قوم خود نفرین كرد خداوند نیز تقاضایش را پذیرفت عذاب نازل شد ولى آنها گرد یكدیگر جمع شدند گریه و زارى نموده از خدا خواستند او هم بر آنها رحم كرده عذاب را برطرف نمود اینك در جستجوى یونسند تا ایمان آورند.

یونس خشمگین شد باز از آن محیط دور شده به نزدیك دریا رفت چنانچه خداوند نیز داستان خشم یونس را در این آیه بیان مى كند و ذا النون اذ ذهب مغاضبا فظن ان لن نقدر علیه كنار دریا رسید در آنجا یك كشتى را در حال حركت مشاهده كرد تقاضا نمود او را نیز سوار كنند. مسافرین موافقت كرده یونس سوار شد. كشتى حركت كرد میان دریا كه رسید خداوند یك ماهى بزرگ را مأمور نمود به طرف كشتى رود یونس ابتدا جلو نشسته بود حمله ماهى و هیكل درشت او را مشاهده كرد از ترس به آخر كشتى رفت . ماهى باز به طرف یونس آمد. مسافرین گفتند در میان ما نافرمانى است باید قرعه اندازیم به نام هر كس كه در آمد او را طعمه همین ماهى قرار دهیم. قرعه كشیدند بنام یونس خارج شد او را در میان دریا انداختند (فالتقمه الحوت و هو ملیم ) ماهى یونس را فرو برد و او خویشتن را سرزنش مى كرد.

در روایت ابى الجارود حضرت باقر (علیه السلام ) مى فرماید سه شبانه روز در شكم ماهى بود در دل دریاهاى تاریك، خدا را خواند دعا كرد مستجاب نمود فنادى فى الظلمات ان لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمین فاستجبناه له و نجیناه من الغم و كذلك ننجى المومنین

غلام سیاه رو به من نموده گفتما حملك على ان فرقت بینى و بین مولاى تو را چه واداشت كه بین من و آقایم جدائى انداختى. در جوابش گفتم آنچه در بالاى تل از تو مشاهده كردم . این سخن را كه شنید دست به درگاه خدا دراز كرد با نوائى جانسوز صورت به طرف آسمان بلند كرده گفت خدایا بین تو و من بود اكنون كه پرده از روى آن برداشتى مرا نیز ببر و سوى خود برگردان

فریاد برداشت در تاریكیها (تاریكى شكم ماهى و تاریكى شب و تاریكى دریا) پروردگارا به جز تو خدائى نیست منزهى تو، من از ستمكارانم ، دعایش را مستجاب كردیم و او را از اندوه نجات دادیم این چنین نیز مومنین را نجات مى دهیم. ماهى یونس را به كنار دریا میان ساحل انداخت چون مویهاى بدن او ریخته و پوستش نازك شده بود خداوند درخت كدوئى برایش در همانجا رویانید تا در سایه آن از حرارت آفتاب محفوظ بماند. یونس در آن هنگام پیوسته به تسبیح و ذكر خدا مشغول بود تا آن ناراحتى و نازكى پوست برطرف شد. خداوند كرمى را مأمور كرد ریشه كدو را خورد، كدو خشك شد یونس از این پیش

دعا

آمد اندوهگین گردید. خطاب رسید براى چه محزونى چه شده؟ عرض كرد در سایه این درخت آسوده بودم كرمى را مأمور كردى تا او را خشك كرد! فرمود یونس‍ اندوهگین مى شوى براى خشك شدن یك درخت كه آن را خود نكاشته اى و نه آبش داده و به آن اهمیت نمى دادى هنگامى كه از سایه اش بى نیاز مى شدى اما تو را اندوه فرا نمى گیرد براى صدهزار مردم بینوا كه مى خواستى عذاب بر آنها نازل شود اكنون آنها توبه كردند به جانب ایشان برگرد. یونس به سوى قوم خود بازگشت همه گردش را گرفته ایمان آوردند.1

سعید بن مسیب گفت سالى قحطى روى داد مردم براى درخواست باران از خداوند، اجتماع كرده عرض نیاز مى نمودند. در میان آنها چشم به غلامى افتاد كه بالاى تلى رفت ، از مردم جدا شد. نیروى مرموزى مرا به طرف او كشانید خواستم از كیفیت راز و نیاز غلام باخبر شوم . جلو رفته دیدم لبهاى خود را حركت مى دهد ولى چیزى نشنیدم .

هنوز دعایش تمام نشده بود ابرى فضاى آسمان را پوشانید. غلام سیاه همین كه ابر را مشاهده كرد سپاس خداى را بجاى آورده راه خود را گرفت و از آنجا دور شد. باران شدیدى بارید به اندازه اى كه ترسیدم سیل جارى شود. من غلام را تعقیب كردم و پنهانى از پى او رفتم وارد خانه على بن الحسین زین العابدین (علیه السلام ) شد. خدمت آنجناب رسیدم عرض كردم در خانه شما غلام سیاهى است اگر ممكن است بر من منت گذارید، او را خریدارى كنم .

فرمود سعید چرا نبخشم كه بفروشم؟! امر كرده متصدى غلامان هر چه غلام در خانه هست از نظر من بگذارند. همه غلامها را جمع كرد ولى آنكس را كه جستجو مى كردم در میان آنها نبود. عرض كرد آرى فقط یك نفر هست كه نگهبان اسب و شترها است (میرآخور) دستور داد او را نیز حاضر كردند تا وارد شد دیدم همان كسى است كه بر فراز تل آهى جگرسوز داشت . گفتم غلامى را كه خریدارم همین است . زین العابدین (علیه السلام ) فرمود غلام سعید مالك تو است با او برو.

غلام سیاه رو به من نموده گفتما حملك على ان فرقت بینى و بین مولاى تو را چه واداشت كه بین من و آقایم جدائى انداختى. در جوابش گفتم آنچه در بالاى تل از تو مشاهده كردم . این سخن را كه شنید دست به درگاه خدا دراز كرد با نوائى جانسوز صورت به طرف آسمان بلند كرده گفت خدایا بین تو و من بود اكنون كه پرده از روى آن برداشتى مرا نیز ببر و سوى خود برگردان . حضرت زین العابدین (علیه السلام ) و كسانى كه حضور داشتند از نیایش با صفاى او شروع به گریه نمودند من هم با اشك جارى بیرون آمدم . همین كه به منزل رسیدم یك نفر از طرف زین العابدین (علیه السلام ) پیغام آورد كه آنجناب فرموده بود اگر مایلى تشییع جنازه رفیقت را بكنى بیا. با آن مرد به طرف منزل حضرت رفتم دیدم غلام در همان مجلس از دنیا رفته .2

 

حجاب چهره جان مى شود غبار تنم                                   خوش دمى كه از این چهره پرده برفكنم

چنین قفس نه سزاى چو من خوش الحانست                    روم به گلشن رضوان كه مرغ آن چمنم

عیان نشد كه چرا آمدم كجا بودم                                       دریغ و درد كه غافل ز خواب خویشتنم

چگونه طوف نمایم فضاى عالم قدس                                 كه در سراچه تركیب تخته بند تنم

مرا كه منظر حور است مسكن و مأوا                                چرا به كوى خراباتیان بود وطنم

طراز پیراهن زر كشم مبین چون شمع                               كه رازها است نهانى درون پیرهنم

اگر ز خون دلم بوى مشك مى آید                                     عجب مدار كه همدرد نافه ختنم

غبار هستى حافظ ز پیش او بردار                                     كه با وجود تو كس نشنود ز من كه منم

 

تنظیم: شکوری_گروه دین و اندیشه تبیان


1- نقل از دو روا یت در جزء 14 بحارالانوار.

2- اثبات الوصیة مسعودى صاحب مروج الذهب ، چاپ نجف ، ص ‍ 143.